Länk till startsidan

Dagliga verksamheter i Örnsköldsviks kommun

Den dagliga verksamheten ska passa för många. Därför finns det också många typer av sysselsättning. Här ser du vilka dagliga verksamheter som finns i Örnsköldsvik:

• Bageri Viktoria är ett personalkooperativ som bakar bröd till försäljning.
  • Bilvården tvättar och städar bilar åt kommunen.
  • Bredbyns dagliga verksamhet gör bland annat småjobb åt företag.
  • City golf gör fint på minigolfbanan och säljer frukt på kommunens kontor.
  • Citygruppen plockar skräp och ser till att det är snyggt på gator och torg.
  • Finsliparna jobbar med skapande verksamhet.
  • Fyren paketerar saker på uppdrag av olika företag.
  • Konferensfika bakar och levererar fika till möten och driver café på stadshuset Kronan.
  • Kroksta bakar på beställning, förpackar saker åt företag. Sinnesstimulerande aktiviteter.
  • Kulturskaparna, ett samarbete med Örnsköldsviks Folkhögskola, inriktat på estetisk verksamhet i olika former.
  • Lokalkoll gör en egen tidning och hemsida.
  • Lantgårn har olika utearbeten på gården, till exempel vedhantering.
  • Miljögruppen tar hand om återvinningsbart material från Parkskolan.
  • Nordemans bilgrupp och Mobila gruppen hjälper till hos företag i bilbranschen.
  • Nätradalens dagliga verksamhet gör jobb åt olika företag.
  • Rosenbacken driver café, hjälper till att duka, städa och stryka kläder på Rosenbackens boende.
  • Serviceteamet jobbar med trädgårdsarbete, montering och flytthjälp.
  • Studio Rex, ett samarbete med Medborgarskolan, där deltagarna får fokusera på musik och media.
  • SIV-gruppen (Service I Vården) hjälper till att duka, städa, stryka kläder, sköta trädgård vid Rönnen och Valla vård- och omsorgsboenden.
  • Solgänget hälper till i Solängets stall.
  • Studio Rex har fokus på musik och media.
  • Transportteamet levererar matlådor och matkassar till boenden. De kör också ut boklådor och hjälper till med posthantering.

I den dagliga verksamheten ingår ofta olika aktiviteter som är bra för att stärka kroppen och sinnet. Det kan till exempel vara promenader, ridning, simning och annan träning eller att läsa på Lärvux.