Länk till startsidan

Öppen förskola

I Örnsköldsvik finns en öppen förskola.
En öppen förskola är en förskola
där barnen inte behöver ansöka om plats.
Dit är lediga föräldrar välkomna med sina barn
när de själva har lust.

Öppna förskolan är till för barn mellan 0 och 6 år.
På öppna förskolan är de vuxna
tillsammans med sitt barn hela tiden
och deltar i aktiviteter som förskollärarna ordnar.
Det kan vara sång, ramsor och sagor
pyssel och utelek till exempel.

Öppna förskolan i Örnsköldsvik heter Fröja.
Den ligger på Fröjstigen 1
mittemot Skyttis friluftsområde.

Fröja öppna förskola är en del
av familjecentralen i Örnsköldsvik.
På familjecentralen kan du
få råd och stöd som kan vara bra
för dig som har småbarn eller som väntar barn.
Om du bokar tid i förväg kan du få träffa
personal från Ankarets barnavårdscentral
eller medarbetare från kommunens socialtjänst
och fråga om sådant du funderar över.

Öppna förskolan är öppen
måndag, onsdag och torsdag
mellan klockan 08:30 och 13:30.
På tisdagar är det öppet
mellan klockan 11:00 och 13:30
Du får komma när det passar dig.

Kontakta öppna förskolan

Telefonnumret till Fröja öppna förskola är
073 - 064 64 61.

För att boka tid med socialtjänstens medarbetare
ringer du 0660 - 885 85

För att boka tid med medarbetare från Ankarets barnavårdscentral
går du in på vårdguiden 1177 Länk till annan webbplats.